Miljö- och kvalitetspolicy

Danilift Sveriges strävan/mål är att vara en trovärdig, miljö- och kvalitetsmedvetet företag som möter kundens behov och önskemål.

Danilift Sveriges principer

Danilift Sverige följer aktuella lagar och förordningar för att bedriva verksamheten efter följande principer som föreskrivs av vårt moderbolag Danilift A/S:

1. Kundkontakter

Etablera och upprätthålla en nära dialog med våra kunder för att få information om behov hos kunden. Vi gör detta för att kunna informera och ge råd om tekniska och miljömässiga möjligheter för att uppfylla kundens behov

2. Marknadsföring

Marknadsföra våra produkter (bilar/service) för att våra kunders förväntningar ska uppfyllas ur ett tekniskt, pris-, miljö- och leveransmässigt perspektiv.  

3. Planering/Ordrer

Säkerställa en väl planerad och effektiv hantering av inkommande beställningar i syfte att uppnå våra ställda mål inom företaget samt att kunna leverera våra produkter på överenskommet datum med kund.

4. Försäljning/Service

Vid försäljning och serviceåtaganden se till att vi följer de policies som företaget satt upp i syfte att hålla våra ledtider gällande leveranser samt uppfylla våra ställda kvalitetskontroller.

5. Val av underleverantörer och materialleverantörer

I första hand välja certifierade/utvärderade leverantörer som lever upp till Danilift Sveriges kvalitets- och miljöpolicy.

6. Utbildning

Behålla och utveckla vår personals kvalifikationer genom fortlöpande utbildning och erfarenhetsutbyte.

7. Ledningssystem

Etablera och upprätthålla ISO9001 kvalitetssystem och ISO14001 miljöledningssystem på alla nivåer i företaget, säkerställa att bolaget uppfyller dessa policies.

8. Kvalitets- och miljöförbättringar

Upprätta mätbara mål som förbinder oss att kontinuerligt förbättra ledningssystemen, produkter, kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

9. Personal

Vi kommer att fortsätta stärka organisationen genom att utveckla vår personal samt rekrytera begåvade, kreativa och energisk person som kan bistå med idéer som uppfyller och utvecklar våra policies. Arbetsmiljöpolicy är av högsta prioritet.

10. Kommunikation/Information

Denna kvalitets- och miljöpolicy kommer att publiceras på företagets hemsida som är tillgängligt för allmänheten.

Miljöpolicy

Danilift A/S är certifierade enligt ISO14001.

Serviceorganisation

Presentation av D-Lift Sverige AB

D-Lift Sverige AB har sitt säte i Södertälje.

D-Lift Sverige AB har för närvarande 3 anställda varav 2 servicetekniker och 1 reservdels-/ekonomiansvarig. Vi har även tillgång till servicetekniker från Danilift A/S i Ringsted (Köpenhamn) samt Farsö, som med kortvarsel kan utföra service samt reparationer i södra och västra delen av Sverige. Vi har även tillgång till RBKs fullständiga service/supportcenter såsom generalagent för RBK. Reservdelar levereras normalt på 2 dagar alternativt express.  

Top