Miljö- och kvalitetspolicy

Danilift Sveriges strävan/mål är att vara en trovärdig, miljö- och kvalitetsmedvetet företag som möter kundens behov och önskemål.

Danilift Sverige kommer att följa gällande lagar och förordningar och dessutom bedriva sin verksamhet enlighet med följande principer, som föreskrivs av vårt moderbolag Danilift A/S:

1. Kundkontakter

Etablera och upprätthålla en nära dialog med våra kunder för att få information om kundernas behov och för att informera och ge råd om tekniska och miljömässiga möjligheter att uppfylla behoven.

2. Marknadsföring

Marknadsföra våra produkter (bilar/service) så att våra kunders förväntningar uppfylles ur ett tekniskt, prismässigt, miljömässigt och leveransmässigt perspektiv.

3. Planering/Ordrer

Säkerställa en väl planerad och effektiv hantering av inkommande beställningar i syfte att uppnå våra ställda mål inom företaget samt att kunna leverera våra produkter på överenskommet datum med kund.

4. Försäljning/Service

Vid försäljning och serviceåtaganden se till att vi följer de policies som företaget satt upp i syfte att hålla våra ledtider gällande leveranser samt uppfylla våra ställda kvalitetskontroller.

5. Val av underleverantörer och materialleverantörer

I första hand välja certifierade/utvärderade leverantörer som lever upp till Danilift Sveriges kvalitets- och miljöpolicy.

6. Utbildning

Behålla och utveckla vår personals kvalifikationer genom fortlöpande utbildning och erfarenhetsutbyte.

7. Ledningssystem

Etablera och upprätthålla ISO9001 kvalitetssystem och ISO14001 miljöledningssystem på alla nivåer i företaget, säkerställa att bolaget uppfyller dessa policies.

8. Kvalitets- och miljöförbättringar

Upprätta mätbara mål som förbinder oss att kontinuerligt förbättra ledningssystemen, produkter, kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

9. Personal

Vi kommer att fortsätta stärka organisationen genom att utveckla vår personal samt rekrytera begåvade, kreativa och energisk person som kan bistå med idéer som uppfyller och utvecklar våra policies. Arbetsmiljöpolicy är av högsta prioritet.

10. Kommunikation/Information

Denna kvalitets- och miljöpolicy kommer att publiceras på företagets hemsida som är tillgängligt för allmänheten.

Miljöpolicy

Danilift A/S är certifierade enligt ISO14001.

Serviceorganisation

Presentation av D-Lift Sverige AB

D-Lift Sverige AB har sitt säte i Södertälje.

D-Lift Sverige AB har för närvarande 3 anställda varav 2 servicetekniker och 1 reservdels-/ekonomiansvarig. Vi har även tillgång till servicetekniker från Danilift A/S i Ringsted (Köpenhamn) samt Farsö som med kort varsel som utför service samt reparationer i södra och västra delen av Sverige. Vi har även tillgång till RBK fullständiga service/supportcenter såsom generalagent för RBK. Reservdelar levereras normalt på 2 dagar alternativt express.

Top